måndag 16 mars 2009

Dramatik


I morse var kattungarna försvunna.
Vår övernattande vän upptäckte det först, hon trodde att jag hade flyttat dem. Jag upptäckte det en liten stund senare och visste att jag inte hade flyttat dem. Stress. Hade katterna fått spel på natten och mördat sina egna barn och kanske begravt dem i kattlådan? Eller flyttat dem till födelseplatsen, min dotters säng? Eller hade vi glömt att låsa dörren - tänk om en tjuv hade stulit dem?
Efter långa, grundliga efterforskningar omsvärmade av oroliga kattföräldrar hittade vår gäst ungarna i handduksskåpet. Vi bar ner dem till tvättkorgen i vardagsrummet igen, men så fort vi hade lagt dem i korgen tog Lina Tigrette i nackskinnet och bar tillbaka honom.
Så nu bor kattungarna i ett mörkt skåp och jag som undantagsvis kan fatta en vink har avstått från att hålla på att störa dem. Därför är dagens bild tagen i går.

1 kommentar:

Jorun sa...

Får man beställa ett porträtt? Jag skulle så gärna vilja se hur "min" katt ser ut i ansiktet.

De ser alldeles ljuvliga ut, de små liven. Det är ju vanligt att katter drar sig undan med sina små, kanske blev en obekant nattgäst den utlösande faktorn?