tisdag 24 mars 2009

Katt-tolk

Hur säger man på kattspråket: ta det lugnt nu lille Tigris, du har just blivit opererad... Vila en stund så känns det bättre.

Jag hämtade hem Tigris från veterinären på lunchen, han var groggy till tusen och bakbenen ville inte riktigt följa med när han gick. Jag tänkte att det skulle vara skönt för honom att ligga en stund i gästrummet och vila med sina små barn, tills han mådde lite bättre. Pyttsan.
När jag hade gått ner till köket hörde jag märkliga steg i trappan. Stackars katt, vilken utmaning. Framtass-framtass och sedan duns, när hela bakkroppen ramlade ner på nästa trappsteg. Två långa trappor hade han gått innan han äntligen kom ner.

2 kommentarer:

Jorun sa...

Och ingen matte kom till hans undsättning...

Hoppas han finner sig väl tillrätta i sitt nya liv. Så förvånad hans sambo kommer att bli nästa gång hon ger prov på något som med lite god vilja skulle kunna tolkas som en invit...

Jörel sa...

Ja jag har funderat på det efteråt... Jag hörde hans steg när han var längst upp i trappan - varför gick jag inte upp? Sedan tänkte jag inte på det förrän han nästan var alldeles nere. Så de sista två trappstegen plus promenaden in till köket slapp han i alla fall.