lördag 12 november 2011

Efter två års tystnad: en harkling

Jag bestämde mig i dag för att det är dags att fortsätta med den här bloggen. Men bort med katter och politik, här ska snöas in enbart på böcker.

För flera år sen bestämde jag mig för ett mycket långsiktigt projekt - att läsa igenom alla böcker i min ägo och behålla dem jag vill ha kvar och ge bort eller kasta de andra.
Jag har gjort oändliga framsteg - nu har jag tre hyllrader fulla med böcker jag vill ha kvar och har gjort mig av med minst lika många. Många hyllrader återstår.
Det som fick mig att återuppliva Förmodligen är en liten nostalgisk röst som viskar att jag kanske glömmer alla de här böckerna om jag inte börjar föra anteckningar.
Sagt och gjort. Nu kör vi.

Uppdatering: fyra hyllrader, upptäckte jag när jag gick upp och räknade.

2 kommentarer:

Signe sa...

Bra!

Anonym sa...

En bra ansats!När jag flyttade till Bryssel tog jag med mig ett urval av mina olästa böcker, men många var fortfarande olästa när jag flyttade hem och ny a hade tillkommit. HAr en trave i Helsingfors, får se om jag kommer igenom dem det sista halvåret, men jag får nog låta bli att gå in på Akademen (Stockmans Akademibokhandel) då!
Eva