torsdag 12 mars 2009

Födda: Kattungar



I morse föddes fem små kattungar. Vi känner dem inte särskilt väl än, de har inte öppnat ögonen och är mest intresserade av att äta och sova. Underbara små kamrater tror vi.
Först ut var en helvit kattunge och en vit kattunge med en fläck på huvudet. Sedan föddes en mörk kattunge. Och sedan återigen en ljus kattunge med nästan likadan fläck på huvudet som sitt syskon.
När jag hade åkt i väg till jobbet fick jag ett SMS från min dotter: en femte kattunge var född, en brun.
Namn hittills:
Helvit - Linette
Rödbrun - Tigrette
Andra namn: Vinaigrette, Kolon, Komma, Roffe, Blank Space. Missis Ippi.

1 kommentar:

Jorun sa...

Min ovetenskapliga gissning är att tre blir lika sin mor (fläckar på huvudet kan försvinna enligt mina nybörjarstudier i kattfärgernas genetik) och att en blir lik sin far. Den femte kommer att bli min, om än bara i hjärtat...