söndag 12 april 2009

Grattis på en-månaders-dagen!

Det känns lustigt att vi redan haft kattungarna en månad - och samtidigt känns det som de alltid har funnits. När jag har besökt vänner i helgen har jag tittat mig lite förbryllat omkring som för att kolla var deras kattungar har tagit vägen...

Här kommer hela sällskapet. Först lilla Oella den snälla. Fortfarande störst bland alla ungarna, med en underbar orange färg.


För lille Orlando är kattmat det underbaraste och bästa som finns... Han har gått upp rejält i vikt och börjar närma sig de andra kattungarna nu.


Octavia är den mest sociala av alla kattungar - eller den hungrigaste, vad vet man... Om jag känner en kattunge klättra uppför mitt byxben när jag har satt mig till bords är det troligen hon. En tuff och smart liten tjej.


Olle Bolle var den förste som upptäckte att torrfoder faktiskt är mat, det med. Kanske för att det är lite lugnare vid den matskålen. Han är inte den som ger sig in i slagsmål, men lyckas ändå vara näst störst av alla ungarna, så nog vet han hur man får tag i mat.


Odysseus fick sitt namn eftersom han är en upptäcksresande av rang. Vid det här laget har han nog upptäckt alla gömställen i köket. I allmänhet fredlig, om inte syster Octavia försöker knycka mat från honom - av någon anledning känns kattungarna med fläckar på huvudet som ett kärleksfullt och bråkigt tvillingpar som verkar stå varandra mycket närmare än de andra syskonen.

Inga kommentarer: